Monitorizare de presă

Căutare

Cuvânt cheie

Organ:

Tematica:



Numele cotidianului: Evenimentul Zilei
Anul şi data apariţiei: 05.06.2011
Tematica: problema emigranţilor români din Italia
Categoria articolului: reportaje
Pagina (dacă este cazul): 1
Autorul articolului: Andi Radiu
Titlul articolului: O româncă din Sardinia promovează un nou brand cultural: “Romania Mon Amour"
Numărul fotografiilor: 1
Acces online: https://www.evz.ro/detalii/stiri/o-romanca-din-sardinia-promoveaza-un-nou-brand-cultural-romania-mon-amour-932683.html


Gabriella Pascaru Bisi este creatoarea brandului cultural “Romania Mon Amour", manifestare care, anul acesta, va ajunge la cea de-a doua ediţie. Românca şi-a propus ca prin intermediul firmei sale de publicitate să schimbe imaginea ţării. Un alt proiect la care lucrează va da o nouă înfăţişare turismului şi se va adresa, în special, clienţilor de top.

Românca are 44 de ani, iar experienţa ei italiană a început în 1993, la scurt timp de la terminarea Conservatorului.

"La acea vreme, Italia mi-a dat impresia că este o ţară a tuturor posibilităţilor, mai ales din punct de vedere profesional. O vedeam ca un soi de paradis, mai ales că veneam dintr-o societate, imediat după revoluţie, după căderea comunismului, care nu dădea semne de schimbare, mai ales a mentalităţii. Lucrurile nu s-au schimbat foarte mult de atunci. Tot atunci, Italia avea altă imagine despre români şi despre România, o imagine oricum mai pozitivă. Astăzi, lucrurile s-au schimbat şi de când am revenit în Italia, una dintre ideile mele fixe a fost să arăt faţa frumoasă a noastră şi valoarea culturii româneşti."


Câţiva ani mai târziu, Gabriella Pascaru s-a reîntors în România şi a fondat o agenţie de publicitate."Companii precum Oriflame sau persoane publice cum ar fi Monica Tatoiu s-au numărat printre clienţii agenţiei mele. Nu au lipsit campanii de publicitate pentru instituţii de stat sau ambasade, cum au fost cele ale Braziliei şi Peru. A fost enorm de multă muncă şi multe sacrificii. Vacanţele sau weekendurile nu prea au existat. Era o muncă continuă. Într-un an mi s-a întâmplat să nu am timp nici măcar de cumpărăturile sau pregătirile de Crăciun. Am avut şi parteneri italieni, printre care, cu mare satisfacţie, pot menţiona grupul FIAT. Agenţia a primit în acea perioadă multe diplome de excelenţă, din partea multor instituţii."

În 2007, românca a decis să pună familia pe primul plan. S-a căsătorit, a plecat din ţară, dar nu pentru a reveni în Italia. "Vine un moment în care trebuie să pui familia pe primul loc. M-am căsătorit cu un cetăţean italian şi ne-am transferat în Elveţia. Soţul meu este specialist în telecomunicaţii şi primise propunerea de a lucra ca director de producţie şi calitate din cadrul unei societăţi renumite. Am stat aproape doi ani în Ţara Cantoanelor, pentru ca mai apoi, să ne stabilim, definitiv, în Sardinia".

Odată revenită în Peninsulă, Gabriella Pascaru Bisi, a revenit la ocupaţia care i-a adus cele mai multe satisfacţii, în publicitate. Înfiinţează propia agenţie şi, de această dată, adaugă unele servicii şi contacte în plus, un management nou şi mai multă pasiune. "Agenţia pe care am înfiinţat-o din 2009 se ocupă nu doar de publicitate, ci şi de organizare de evenimente, spectacole, creaţii publicitare, înfiinţarea de companii noi, websiteuri de înaltă ţinută grafică. Cea mai mare noutate o constituie crearea unui departament, de team building, care se adresează promovării şi dezvoltării din toate domeniile şi are ca target companiile multinaţionale străine care doresc să testeze şi să se dezvolte pe piaţa italiană. Pentru sesiunile de comunicare mă ocup eu, în timp ce sesiunile de specialitate sunt susţinute de către specialişti din toate domeniile cu care noi încheiem contarcte de colaborare. Echipele cu care lucrăm sunt din SUA, Spania şi România.

"Romania Mon Amour" se pregăteşte de a doua ediţie

Prioritatea româncei rămâne crearea brandului cultural "Romania Mon Amour" ("Romania, dragostea mea"). Între 22 şi 25 iulie 2010, la sediul Muzeului Arheologic din Olbia (Sardinia) a avut loc prima ediţie a evenimentului. Organizat de Executive Events şi firma Gabriellei, "Tycoon Comunication", evenimentul s-a desfăşurat sub înaltul patronaj al Ambasadei României din Italia şi al Primăriei din Olbia.

În acest an, Gabriella pregăteşte cea de-a doua ediţie, care va avea loc la sfârşitul lunii iunie, de acestă dată la Cagliari.

"Romania mon amour" este primul proiect cultural public şi privat între România şi Italia, derulat la iniţiativa româncei, care are ca scop introducerea unor noi metode de comunicare transfrontalieră, în vederea promovării moştenirii culturale a celor două ţări. Pe parcursul celor trei zile, cât a durat evenimentul, au avut loc expoziţii de fotografie şi pictură semnate de artişti români, mostre de fotografie interbelică sau expoziţii de costume populare româneşti din diferite zone geografice ale României.

"În programul evenimentului am avut nişte manifestări absolut deosebite şi unice totodată. A fost o prezentare culturală bilaterală dintre Româniaşi Italia în decursul istoriei, o prezentare a Culturii Cucuteni Trypillya, leagănul Europei, expoziţii de porţelan pictat manual "Wagner Arte Frumoase şi Poveşti", mostră de fotografie Nicolae Cosniceru, concert extraordinar al Conferenţiar Universitar Dr. Oana Lianu, denumită şi "Prinţesa Naiului" de la Universitatea din Oradea, mostră de pictură, Ana Petrovici-Popescu. Nu l-am uitat pe marele nostru poet naţional Mihai Eminescu în cinstea căruia a fost suţinut un recital de către jurnalista şi scriitoarea Marella Giovannelli din Olbia. Nu au lipsit mostrele de ceramică de Horezu cu maeştrii ceramişti Nicoleta şi Laurenţiu Pietraru precum şi o mostră de fotografie interbelică. Au fost evocate prezenţe ale românilor celebri în Italia de-a lungul timpului. Nu putea lipsi o expoziţie de costume populare româneşti din diferite zone geografice a României. Am încercat să cuprindem cât mai multe aspecte ale culturii româneşti, ale tradiţiilor şi valorilor naţionale."

Pentru a promova iniţiativa, s-a înscris şi în concursul "Gala societăţii civile", un proiect care promovează şi premiaza activitatea sectorului non-profit din Romania.

"Ne-am înscris la acest concurs, în cadrul secţiunii "Artă şi cultură" În această sectiune pot fi înscrise, printre altele, proiecte care au ca scop prezentarea, promovarea, conservarea şi protejarea patrimoniului cultural, campanii de conştientizare asupra resurselor şi patrimoniului cultural, proiecte pentru promovarea spiritului românesc, a tradiţiilor şi obiceiurilor sau cutumelor specifice românesti, de valorificare a patrimoniului turistic şi de reprezentare a identităţii şi valorii culturale. Este exact ceea ce am pregătit şi sper să fim premiaţi. Prin prima ediţie a "Romaniei Mon Amour" am reuşit, în primul rând, să atingem curiozitatea celor care nu cunoşteau nimic despre adevărata Românie. Primim e-mail-uri prin care ni se solicită să organizăm serate de prezentare, filme româneşti şi ne sunt solicitate nominative de arheologi şi istorici români. Referitor la comunitatea românească, nu numai din Sardenia, am perceput bucurie, mândrie şi solicitarea de a duce "Romania Mon Amour" atât în restul Italiei (în Veneto şi Sicilia), cât şi în Statele Unite. Totodată, am observat o schimbare de atitudine, în bine, a cetăţenilor din insulă faţă comunitatea românească."

 

  • Despre baza de date

Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât în limba română cât şi în limba maghiară.

În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date.

Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date  în viitoare analize.