Monitorizare de presă

Căutare

Cuvânt cheie

Organ:

Tematica:



Numele cotidianului: Ziare.com
Anul şi data apariţiei: 10.02.2010
Tematica: Tinerii romi - educaţia
Categoria articolului: ştiri
Titlul articolului: Profesori rromi pentru elevii de aceeasi etnie
Numărul fotografiilor: 1
Acces online: https://www.ziare.com/scoala/invatamant/profesori-rromi-pentru-elevii-de-aceeasi-etnie-994257


Multi dintre elevii rromi refuza sa vina la scoala de aceea Inspectoratul Judetean Maramures vrea sa aduca profesori de aceeasi etnie ca sa ii convinga pe acestia ca merita sa mearga la scoala.

ISJ a anunta miercuri ca in ultimii ani proportia elevilor nescolarizati a scazut de la 80-85% la 10-15%, in unele localitati, dar sunt si cazuri unde situatia este inca suficient de critica, informeaza EMaramures.

Mentorul Centrului tinerilor rromi din Baia Mare, Adriana Mihaly, este de parere ca principala vina pentru abandonul scolar o au parintii, care nu isi motiveaza si mobilizeaza copiii.

Si cum parintii nu sunt suficienti profesorul Dragomir Ignat crede ca s-au facut progrese esentiale in atragerea copiilor rromi la cursuri si ca pentru asta e nevoie de mai multa implicare si abilitate.

Drept urmare el a propus ca in invatamant sa fie cooptate cadre didactice de limba romani sau care provin din etnia rroma, deoarece acestea ar putea comunica mai bine cu tinerii rromi.
  • Despre baza de date

Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât în limba română cât şi în limba maghiară.

În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date.

Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date  în viitoare analize.