Monitorizare de presă

Căutare

Cuvânt cheie

Organ:

Tematica:



Numele cotidianului: Cotidianul
Anul şi data apariţiei: 26-03-2013
Tematica: "minoritatea română" în județele Covasna și Harghita (cazul bentiței tricolore)
Categoria articolului: ştiri
Autorul articolului: Crina Ionescu
Titlul articolului: Conducerea Liceului Korosi din Covasna, sancţionată cu mustrări
Numărul fotografiilor: 1
Acces online: https://www.cotidianul.ro/conducerea-liceului-korosi-din-covasna-sanctionata-cu-mustrari-209802/


Acţiunea Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna, de săptămâna trecută, privind verificarea situaţiei de la Liceul ,,Körösi Csoma Sandor" din Covasna, după incidentele petrecute la această unitate de învăţământ, a fost finalizată.
Acţiunea în care   Sabina Elena  a purtat o bentiță tricoloră de Ziua maghiarilor de pretutindeni, pe 15 martie, a fost ameninţată cu moartea a dus la o sancţiune cu mustrare scrisă pentru directori şi adjuncţi şi mutarea diriginetei la o altă clasă.
Citeşte aici măsurile, aşa cum au fost ele luate după anchetă, pentru ca unitatea de învăţământ să reintre într-o "stare de normalitate" şi procesul educaţional să se desfăşoare „în condiţii de linişte şi echilibru".
1. La nivelul conducerii unităţii de învăţământ: sancţionarea directorului şi a celor doi directori adjuncţi ai unităţii de învăţământ cu observaţii scrise, conform prevederilor Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/ 2011, pentru gestionarea defectuoasă a situaţiei în primele zile ale desfăşurării evenimentelor.
2. La nivelul clasei: schimbarea, din funcţia de diriginte şi din cea de profesor de Limba şi literatura română al clasei a IX-a A, a doamnei profesor care a îndeplinit aceste atribuţii până în acest moment.
La nivelul unităţii de învăţământ se vor aplica, în cel mai scurt timp, următoarele măsuri:
1. Eficientizarea comunicării interne şi externe la nivelul unităţii de învăţământ şi realizarea unor proceduri clare şi aplicabile în acest sens.
2. Actualizarea şi completarea Regulamentului de Ordine Interioarã al şcolii şi comunicarea acestuia, sub semnătură, elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor.
3. Îmbunătăţirea şi întărirea parteneriatului şcoală - părinţi şi implicarea constantă a părinţilor în viaţa şcolii.
4. Organizarea de activităţi extracurriculare şi extraşcolare cu caracter educativ, la care să participe toţi elevii, indiferent de limba de predare.
5. Acordarea unei atenții constante educării elevilor în spiritul respectării simbolurilor naționale, a identității etnice și culturale a fiecăruia, în spiritul conviețuirii normale într-un mediu cultural, în care toleranța și respectul să fie primordiale.
6. Organizarea comemorărilor, a Zilei Naționale și altor sărbători naționale sau specifice minorităților naționale, astfel încât elevii să aibă posibilitatea de a participa activ, indiferent de etnie sau limba de predare.
7. Completarea consiliului elevilor, astfel încat să fie cuprinși toți elevii, indiferent de etnie.
8. Luare unor masuri pentru interzicerea imixtinuii politicului în școala.
9. Intensificarea eforturilor direcțiunii și a cadrelor didactice pentru crearea în școală a unui mediu educațional propice dezvoltarii individuale adecvate fiecărui elev.
Pe 15 martie, de Ziua Maghiarilor de Pretutindeni, Sabina Elena, elevă la un colegiu din Covasna, a fost ameninţată cu moartea pentru că a mers la şcoală cu o bentiţă tricoloră. La rândul său, diriginta i-a smuls acesteia bentiţa şi acuzând-o de comportament provocator.
În semn de solidaritate au fost organizate manifestări paşnice în faţa Liceului "Korosi Csoma Sandor" din Covasna, unde au venit copii şi adulţi, cu steaguri ale României, bentiţe tricolore şi îmbrăcaţi în costume populare româneşti.
Şi bucureștenii şi-au manifestat solidaritatea printr-un protest organizat la Universitate. Ei s-au declarat deranjați de că în țara lor o minoritate le interzice să poarte însemnele naționale.
Şi în judeţul Alba a avut loc o manifestare de solidaritate cu eleva Sabina Elena şi cu românii din judeţele Covasna şi Harghita. Manifestanţii au apreciat gestul de patriotism al Sabinei, apreciind că purtarea tricolorul denotă nobleţea şi frumuseţea sufletului românesc.
Elevii de la liceele din Piteşti s-au adunat şi ei în centrul Piteştiului săptămâna trecută pentru a solidariza cu acţiunea Sabinei, aşa cum au făcut şi adolescenţii din Ploieşti care s-au alăturat mitingurilor de susţinere.
Numeroase mesaje de susţinere au fost postate pe bloguri sau reţele de socializare.
"Sunt solidară cu Sabina Elena, o elevă care, la 15 ani, e obligată să înveţe într-o şcoala din Uniunea Europeană ce înseamnă ura, discriminarea şi intoleranţa. Şi învaţă aceste lucruri de la colegi, de la diriginte şi de la conducerea şcolii în care învaţă. E revoltător modul în care a reacţionat diriginta elevei şi atitudinea scandaloasă a conducerii şcolii", a scris europarlamentarul Corina Creţu pe blogul său.    
  • Despre baza de date

Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât în limba română cât şi în limba maghiară.

În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date.

Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date  în viitoare analize.