Căutare Numele cotidianului: Cotidianul La UDMR s-a stins becul de campanie. Formaţiunea maghiarilor din România a dat spectacolul de final la Târgu-Mureş. Ultimele cuvinte de pe scenă au fost agonie şi autonomie. Cu alte cuvinte, UDMR a fluturat din nou naţionalismul ca steag de luptă pentru următorii patru ani. Formaţiunea maghiarilor nu a avut o campanie care să reuşească să scoată la vot electoratul propriu, obosit şi el de atâtea vorbe goale. De aceea, într-o ultimă zvâcnire încearcă să recupereze ceva din voturile pierdute pe parcursul anilor. Unul dintre criticii de campanie a fost chiar Tökés, care a caracterizat-o ca fiind morbidă, după ce liderii udemerişti s-au repezit la inaugurări de capele şi case mortuare. Pentru a scoate tineretul la vot, segment la care nu prea mai ţine placa „autonomia distruge sărăcia“, udemeriştii au pornit în fel de fel de caravane şi au iniţiat acţiuni care să-i scoată din anonimat în ochii votanţilor. Aşa a ajuns, de exemplu, unul dintre miniştrii candidaţi să facă pe taximetristul, iar mersul la vot a fost plasat în zona „cool“, prin campania „Votul e şic“. |
Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât în limba română cât şi în limba maghiară. În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date. Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date în viitoare analize. |