Căutare Numele cotidianului: mediafax
Proiectul de lege privind educaţia naţională a fost postat în dezbatere publică, joi seară, pe site-ul Ministerului Educaţiei, la câteva ore de la conferinţa de presă în care ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a anunţat lansarea actului normativ spre dezbatere. Proiectul de lege privind educaţia naţională a fost discutat şi avizat de Guvern, miercuri, într-o primă lectură. La finalul dezbaterii publice, proiectul Legii eduaţiei va fi discutat din nou în Guvern, în vederea aprobării finale. Sindicatele din învăţământ sunt nemulţumite că proiectul Legii educaţiei a fost prezentat în Guvern fără ca acesta să fie analizat de cadrele didactice. Federaţiile din învăţământ critică propunerile din proiectul Legii educaţiei referitoare la trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, pentru care spun că nu există infrastructură şi resurse umane, la numirea directorilor de şcoli de către primari sau la finanţarea per capita. Federaţiile din educaţie au anunţat, joi, calendarul comun de proteste. Astfel, cadrele didactice vor face grevă generală de o zi în 22 aprilie, începând de luni nu vor mai trece în catalog notele şi calificativele elevilor, iar în 25 martie, în toate şcolile nu vor fi ţinute orele, pentru a se dezbate proiectul Legii educaţiei. Totodată, în 25 martie sindicaliştii din învăţământ vor organiza un miting în Piaţa Victoriei, urmat de un marş de protest care se va încheia la Ministerul Educaţiei, concomitent cu un pichet la Ministerul Muncii. Sindicaliştii ameninţă că dacă în urma acestor acţiuni de protest nu vor fi găsite soluţii pertinente pentru problemele pe care le ridică angajaţii din educaţie, la începutul lunii iunie ar putea fi declanşată greva generală pe termen nelimitat, care va duce la neîncheierea situaţiei şcolare, deci la blocarea anului şcolar. Ministrul Educaţiei a spus că nu este o problemă că proiectul Legii educaţiei a fost prezentat mai întâi în Guvern, pentru că acesta va fi de acum în dezbatere publică, iar cadrele didactice îşi pot exprima puntele de vedere vizavi de acesta. Funeriu a subliniat că proiectul noii legi a educaţiei are foarte puţine schimbări faţă de cel care a fost în dezbatere publică anul trecut. Potrivit lui Funeriu, majoritatea măsurilor incluse în proiectul noii Legi a educaţiei se regăsesc şi în legea care a fost respinsă de Curtea Constituţională, iar măsurile au fost "îndelung dezbătute în societatea românească" şi "nu sunt la prima vedere acum", astfel că termenul de două săptămâni fixat pentru dezbatere publică este unul "rezonabil" şi "suficient". El a spus că la nivelul ministerului va funcţiona o comisie care va gestiona acest proces de dezbatere publică, iar proiectul Legii educaţiei va intra în Parlament, însă procesul de dezbatere publică va dura până la adoptarea legii în acest for legislativ. "Vă reamintesc că Legea va intra în Parlament şi cred că Parlamentul va vota asupra ei undeva în lunile mai-iunie. Aşadar, procesul de dezbatere publică va dura până la adoptarea de către Parlament, iar eu cred că termenul de două săptămâni este un termen rezonabil", a explicat Funeriu. Ministrul Educaţiei a mai spus că opţiunile majore au fost discutate cu toţi liderii sindicali, iar proiectul Legii educaţiei va putea fi accesat de toată lumea. El a afirmat că nu ar dori să intre într-o "logică de luptă cu sindicatele", arătând că această lege "nu este o luptă", ci "o oportunitate pentru copiii României". |
Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât în limba română cât şi în limba maghiară. În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date. Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date în viitoare analize. |