Monitorizare de presă

Căutare

Cuvânt cheie

Organ:

Tematica:



Numele cotidianului: Evenimentul Zilei
Anul şi data apariţiei: 29.03.2012
Tematica: Tinerii romi - educaĹŁia
Categoria articolului: ştiri
Autorul articolului: Liviu Cojan
Titlul articolului: Rromii se vor integrați, dar nu la școală
Numărul fotografiilor: 1
Acces online: https://www.evz.ro/detalii/stiri/rromii-se-vor-integrati-dar-nu-la-scoala-974067.html


În Tulcea, peste 170 de copii rromi nu merg la școală. Conducerea Inspectoratului şcolar JudeĹŁean Tulcea face precizarea că nu este vorba de abandon şcolar, ci de faptul că odraslele rromilor nu au mers niciodată la şcoală.

"Abandonul şcolar este o problemă, în municipiu sunt 171 de copii rromi care nu frecventează şcoala şi au până în 13 ani. Din datele pe care le avem, părinĹŁii ba sunt plecaĹŁi în Portugalia, ba nu-i dau la şcoală. S-ar putea ca problema abandonului şcolar să fie minoră pentru că abandonezi ceva ce ai început, pe când la noi e vorba de copii care nu frecventează deloc şcoala. Modalităţile de a-i aduce la şcoală sunt mai greu de identificat, pentru că nu s-a instituit posibilitatea să aduci copiii cu jandarmul la şcoală. Vii la şcoală de bună voie". a declarat inspectorul general Doru Căpriţă.
"Plecarea părinĹŁilor în străinătate afectează direct proporĹŁional frecvenĹŁa copiilor rromi la şcoală", a mai spus acesta.
  • Despre baza de date

Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât ĂŽn limba română cât şi ĂŽn limba maghiară.

În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date.

Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date  În viitoare analize.