Căutare Numele cotidianului: Jurnalul Naţional Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna a efectuat, în cursul săptămânii trecute, verificarea situaţiei create la Liceul ,,Körösi Csoma Sandor" din Covasna. Acţiunea desfăşurată de ISJ Covasna a avut în vedere parcurgerea următoarelor etape: reconstituirea cronologică a evenimentelor, luarea de declaraţii din partea persoanelor implicate direct şi indirect, evaluarea situaţiei existente la nivelul unităţii de învăţământ. Ca urmare a verificării, ISJ Covasna a luat următoarele măsuri, pentru ca unitatea de învăţământ să reintre într-o stare de normalitate, astfel încât procesul educaţional să se desfăşoare în condiţii de linişte şi echilibru: 1. La nivelul conducerii tmităţii de învăţământ: sancţionarea directorului şi a celor doi directori adjuncţi ai unităţii de învăţământ cu observaţii scrise, conform prevederilor Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/ 2011, pentru gestionarea defectuoasă a situaţiei în primele zile ale desfăşurării evenimentelor. 2. La nivelul clasei: schimbarea, din funcţia de diriginte şi din cea de profesor de Limba şi literatura română al clasei a IX-a A, a doamnei profesor care a îndeplinit aceste atribuţii până în acest moment. La nivelul unităţii de învăţământ se vor aplica, în cel mai scurt timp, următoarele măsuri: 1. Eficientizarea comunicării interne şi externe la nivelul unităţii de învăţământ şi realizarea unor proceduri clare şi aplicabile în acest sens. 2. Actualizarea şi completarea Regulamentului de Ordine Interioarã al şcolii şi comunicarea acestuia, sub semnătură, elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor. 3. Îmbunătăţirea şi întărirea parteneriatului şcoală - părinţi şi implicarea constantă a părinţilor în viaţa şcolii. 4. Organizarea de activităţi extracurriculare şi extraşcolare cu caracter educativ, la care să participe toţi elevii, indiferent de limba de predare. 5. Acordarea unei atentii constante educarii elevilor in spiritul respectarii simbolurilor nationale, a identitatii etnice si culturale a fiecaruia, in spiritul convietuirii normale intr-un mediu cultural, in care toleranta si respectul sa fie primordiale. 6. Organizarea comemmorarilor, a Zilei Nationale si altor sarbatori nationale sau specifice minoritatilor nationale, astfel incat elevii sa aiba posibilitatea de a participa activ, indiferent de etnie sau limba de predare. 7. Completarea consiliului elevilor, astfel incat sa fie cuprinsi toti elevii, indiferent de etnie. 8. Luare unor masuri pentru interzicerea imixtinuii politicului in scoala. 9. Intensificarea eforturilor directiunii si a cadrelor didactice pentru crearea in scoala a unui mediu educational propice dezvoltarii individuale adecvate fiecarui elev. Descarca decizia ISJ Covasna in format PDF |
Centrul de Documentare ISPMN a iniţiat un proiect de monitorizare a presei pe tematica reprezentării minorităţilor naţionale. În cadrul proiectului sunt monitorizate versiunile online ale mai multor cotidiane naţionale, atât în limba română cât şi în limba maghiară. În munca de colectare a materialelor beneficiem de aportul unui grup de studenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, fapt ce ne oferă posibilitatea unei dezvoltări continue a bazei noastre de date. Proiectul de monitorizare a presei doreşte să ofere celor interesaţi, posibilitatea de utilizare a acestei baze de date în viitoare analize. |